برندسازی مناسب مهمترین گام در صادرات آب معدنی است

  • 1394/02/30
  • 914 بازدید

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برندسازی مناسب و مهمترین گام در صادرات آب معدنی این استان به دیگر کشورهاست.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ، سید نعیم امامی اظهار داشت: هزینه بالای تولید و حمل و نقل آب معدنی ، صادرات این محصول استان را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته وی ، هم اکنون آب معدنی چهارمحال و بختیاری تنها به دو کشور عراق و افغانستان صادر می شود.

وی تصریح کرد: برای رونق صادرات آب معدنی چهارمحال و بختیاری باید هزینه تولید این محصول به خصوص هزینه حمل و نقل آن کاهش یابد که رونق و ایجاد خطوط ریلی از مهمترین راهکارها برای این کار است.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۲۸ طرح استحصال و بسته بندی آب معدنی با ظرفیت اسمی استحصال آب معدنی پنج میلیون و ۱۸۹ هزار لیتر در استان در حال اجراست.

وی گفت: هشت درصد از واحدهای صنعتی بسته بندی آب معدنی کشور در این استان قرار دارد و ۷.۶ درصد از ظرفیت اسمی تولید آب معدنی کشور نیز متعلق به این استان است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بخش عمده شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری در شرق استان واقع شده و دچار بحران کم آبی است.

امامی گفت: سرشاخه دو رودخانه کارون و زاینده رود در این استان قرار دارد و سهم صنعت از برداشت آب از رودخانه های استان ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که تاکنون این رقم نیز محقق نشده است.

به گفته وی ، طرح انتقال آب بن به بروجن بعنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری ، راهکار اصلی رفع مشکل کم آبی واحدهای صنعتی استان است.



مهر