خرید تضمینی گندم از نیم میلیون تن گذشت

  • 1399/02/14
  • 608 بازدید

طبق اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران، خرید تضمینی گندم که از اواسط فروردین در کشور آغاز شده و تاکنون به ۵۷۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش ایسنا، سید محمد تقی طباطبایی - مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از نیم میلیون تن گذشت، اظهار کرد: خوشبختانه نزولات جوی نوید سال زراعی بسیار خوبی را در سراسر کشور می دهد.

وی ادامه داد: عملیات خرید تضمینی گندم از پانزدهم فروردین امسال کلید خورد و تاکنون به بیش از ۵۷۰ هزار تن رسیده است. به عبارت دیگر تا به این لحظه بیش از ۵۷۰ هزار تن گندم را از کشاورزان به ارزش ریالی ۱۴هزارمیلیارد ریال خریداری کردیم.

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: پنج استان خوزستان با ۳۷۱ هزار تن، بوشهر با ۷۷ هزار تن، کرمان با ۳۸ هزار تن، فارس و ایلام به ترتیب ۳۱ و ۲۲ هزار تن گندم پیشتاز خرید گندم هستند، البته هنوز وارد پیک خرید گندم نشده‌ایم.

طباطبایی به خرید تضمینی دانه ‌های روغنی اشاره کرد و گفت: تا کنون خرید تضمینی دانه ‌های روغنی به بیش از ۷۳ هزار تن رسیده است. البته هنوز همه استان‌ها وارد عملیات خرید تضمینی نشده‌اند.

به گفته وی، استان خوزستان با ۵۰ هزار تن، ایلام با ۱۶ هزار تن و فارس با ۵۴۰۰ تن پیشتاز خرید دانه‌ی روغنی کلزا در کشور هستند.

او همچنین در پایان گفت: از آغاز سال ۱۳۹۹ تاکنون یک میلیون و ۶۴ هزار تن گندم به خبازان آزادپز و صنف و صنعت فروخته شده است.



خبرگزاری ایسنا