شرط واردات محصولات غذایی خارجی اعلام شد

  • 1398/09/04
  • 597 بازدید

مدیر کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: محصولات وارداتی که دارای برچسب اصالت هستند، از کانال قانونی وارد کشور شده‌ و مردم می‌توانند از آنها استفاده کنند.

به گزارش ایفدانا ، محمد حسین عزیزی گفت: بر اساس قانون واردات محصولاتی که تولید مشابه داخل دارند ممنوع است و سازمان غذا و دارو در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و غذا مجوز واردات به این محصولات را نمی‌ دهد.

وی افزود: در مواردی شاهد واردات برخی از غذاها مانند مربا یا کنسروها به داخل کشور هستیم که شرط ورود این محصولات این است که ویژگی خاصی داشته باشند و تولید آنها در داخل کشور وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه واردات برخی از مرباها یا کمپوت‌ها مانند آناناس یا برخی از انواع قهوه و کاکائو به دلیل موجود نبودن در داخل کشور در حال انجام است، توضیح داد: محصولات وارداتی که دارای برچسب اصالت هستند، یعنی از کانال قانونی وارد کشور شده‌اند و مردم می‌توانند از آنها استفاده کنند.

مدیرکل فرآورد‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: صرف داشتن برچسب اصالت کالا کافی نیست، به دلیل اینکه در برخی از موارد این گونه کالاها به صورت قاچاق وارد کشور شده و با نصب برچسب‌ های جعلی به فروش می رسند.

عزیزی درباره نحوه تشخیص کالای قاچاق از کالای اصلی توضیح داد: مردم می‌توانند با خراشیدن برچسب اصالت کالا کد مربوطه را به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ پیامک کنند یا اینکه اصالت کالا را از طریق نرم‌افزار موبایلی TTAC بررسی کنند. پس از ارسال کد به این سامانه‌ ها در صورت اصیل بودن کالا، توضیحاتی به خریدار ارائه می‌شود و اصالت کالا مورد تایید قرار می‌گیرد و در صورتی که کالا به صورت قاچاق وارد شده باشد، سامانه پاسخی در این باره به خریدار ارائه نمی‌کند.



ایفدانا (پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذاودارو)