70 هزار تن سیب و پرتقال نوروزی هفته آینده وارد بازار می شود

  • 1393/12/19
  • 851 بازدید

رییس سازمان تعاون روستایی کشور از ذخیره سازی 70 هزار تنی سیب و پرتقال شب عید خبر داد و گفت: این محصولات هفته آینده به بازار عرضه می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، حسین صفایی عصر دوشنبه در بازدید از روند ذخیره سازی مرکبات شب عید در جمع خبرنگاران افزود: ایران از جمله کشورهایی است که سرانه مصرف میوه آن بالا است.

وی تصریح کرد: چند سالی است که دولت برای اجرای تنظیم بازار میوه شب عید ماموریت یافته و سازمان جهاد کشاورزی با همکاری سازمان تعاون روستایی برای ذخیره سازی دو محصول سیب و پرتقال که بیشترین مصرف را در ایام عید دارد ، اقداماتی انجام داده است.

وی ادامه داد: ذخیره سازی سیب و پرتقال به اندازه نیاز از باغداران خریداری شده و در 10 روز پایانی سال به بازار عرضه می شود.

رییس سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به اینکه مازندران قطب اصلی تولید مرکبات در کشور است ، گفت: 85 درصد پرتقال ذخیره شده برای شب عید از مازندران است و از ابتدای اسفندماه حمل پرتقال ذخیره شده از مازندران به سایر استان های متقاضی و دارای سهمیه انجام شده است.

صفایی در خصوص ذخیره سازی سیب شب عید گفت: استان های آذربایجان غربی ، زنجان و شهرستان دماوند از جمله استان های توزیع کننده سیب در شب عید به هم وطنان هستند.

وی افزود: بیش از 60 درصد محصولات ذخیره سازی شده به استان ها حمل و بارگیری شده است که از 23 اسفندماه عرضه میوه تنظیم بازار در سطح کشور آغاز می شود.

رییس سازمان تعاون روستایی کشور ، قیمت سیب درختی درجه یک را کیلویی 2 هزار و 700 تومان و پرتقال درجه یک شمال را 2 هزار و 900 تومان عنوان کرد.

صفایی اظهار داشت: هدف از تنظیم بازار شب عید اتکا به تولیدات داخلی و حمایت از تولیدکننده است.

مازندران با داشتن 115 هزار هکتار باغ مرکبات سالانه حدود دومیلیون تن از این باغ ها محصول برداشت می کند.



ایرنا