برداشت سویا در میاندورودآغاز شد

  • 1397/07/23
  • 741 بازدید

امسال بیش از هزار هکتار زمین های کشاورزی شهرستان میاندورود به کشت سویا اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به آغاز برداشت سویا گفت: امسال هزار و 192 هکتار زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت سویا اختصاص یافته است.

سید شبر موسوی با بیان اینکه میانگین عملکرد دانه سویا، 2 تن در هکتار است پیش‌ بینی کرد: 2 هزار و 384 تن دانه روغنی سویا امسال در زمین های کشاورزی شهرستان میاندورود برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: دانه روغنی سویا در مازندران بهاره و تابستانه کشت می شود و در حال حاضر برداشت سویای بهاره در زمین های خشکه‌ زاری آغاز شده است.

موسوی با اشاره به اینکه روغن سویا حاوی اسید لینولئیک بسیار بالا بوده و به همین دلیل از آن نمی‌ توان برای تهیه روغن سرخ کردنی استفاده کرد گفت: میزان پروتئین این محصول دو برابر سایر دانه‌ های روغنی است. همچنین درصد روغن سویا نسبت به دانه‌ های روغنی دیگر کمتر و بیشتر به پروتئین حیوانی شباهت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود به ارتباط میان دانه سویا و کاهش خطر سرطان اشاره کرد و افزود: مواد غذایی حاصل از سویا شامل شیر سویا، توفو، سس سویا و روغن سویا بوده و حاوی مقادیر زیادی اسید فیتیک، آلفا لینولئیک اسید و ایزوفلاون است.



خبرگزاری صدا وسیما