میزبانی جشنواره عسل‌آباد از محصولات 30 استان کشور

  • 1393/11/30
  • 945 بازدید

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و معرفی محصول سالم به شهروندان ، جشنواره عسل‌آباد در فرهنگسرای اشراق آغاز به کار می‌کند.

عفت رئیسی سرحدی افزود: تاکنون سه جشنواره در تهران و یک جشنواره در استان البرز برگزار شده است که امید می‌رود برپایی این جشنواره در روزهای پایانی سال بتواند اثرات مثبتی در ترویج این محصول پرانرژی شود.
وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان 30 استان کشور محصول خود را که مورد تأیید مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی قرار گرفته ، در این جشنواره در معرض دید و فروش علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور ادامه داد: حداقل 10 نمونه عسل در کشور داریم که برخی از اینها همچون عسل کنار ، آویشن ، چهل‌گیاه ، یونجه و شوید در بین مردم مصطلح شده است.
رئیسی سرحدی تصریح کرد: سایر محصولات جنبی زنبورعسل ازجمله گرده گل نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان خواهد بود.
گفتنی است ، سومین جشنواره عسل با عنوان عسل‌آباد از ساعت 15:30 29 بهمن‌ماه در فرهنگسرای اشراق افتتاح شده و تا 9 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است ، این جشنواره در قالب پنج محله به نام‌های محله عسل ، غذا ، سوغات و صنایع دستی ، کودک و کارگاه‌های آموزشی میزبان علاقه‌مندان است و علاوه بر آن ، گروه‌های آیینی ، موسیقی و تئاتر از شهرهای مختلف نیز در حاشیه این جشنواره فعالیت خواهند کرد.
همچنین رادیو عسلی با محوریت اصلاح سبک تغذیه و ترویج تغذیه سالم به معرفی فواید عسل و تأثیرگذاری آن بر جسم و روح برنامه خواهد داشت.

این جشنواره به مدت 10 روز از 10 تا 20 میزبان علاقه‌مندان در فرهنگسرای اشراق خواهد بود.



ایانا