نمایشگاه بین المللی چاپ ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته

  • 1393/10/08
  • 846 بازدید

گفتگو با غرفه داران شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی

در حاشیه ی برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی چاپ ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته ، یازدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات ، بازاریابی و صنایع وابسته و دومین نمایشگاه بین المللی خشکبار ، آجیل ومیوه های خشک در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ، خبرنگار سایت مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران در گفتگو با تعدادی از صاحبان صنایع و غرفه داران نظر آنان را پیرامون برپایی این نمایشگاه و وضعیت صنعت چاپ و بسته بندی در کشورمان جویا شد.

رئوفی مدیر غرفه ی شرکت میثم دارو پلاست با ابراز نارضایتی از شرایط حاکم بر بازار و بی ثباتی قیمت مواد اولیه از عدم حمایت از تولید کنندگان انتقاد کرد و زمان برپایی نمایشگاه را نامناسب دانست.

در مقابل ، مسئول غرفه ی شرکت صنایع شادمهر که یکی از سازندگان و صادرکنندگان انواع ماشین آلات بسته بندی است ، جایگاه صنعت بسته بندی را بسیار مطلوب توصیف کرده و افزود: برپایی این نمایشگاه فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان و برقراری ارتباط با مشتری است.

سان پک از دیگر شرکت کنندگان حاضر در نمایشگاه امسال است که به تولید پاکت های بسته بندی شیر و آبمیوه می پردازد.مسئول غرفه ی این واحد تولیدی ضمن اشاره به این که درحال حاضر تنها 2 شرکت در عرصه ی صنعت تولید پاکت های آبمیوه در ایران فعال می باشند تاثیرات نامطلوب و منفی ورود رقبای خارجی به بازار کشورمان را برشمرده و افزود در موضوع خلاقیت در تولید ، بحث کیفیت مطرح است. در حال حاضر تولیدات داخلی با مشابه خارجی برابری می کنند و باید توجه کنیم که در محصولات تولید داخل بحث کیفیت و خدمات رسانی نسبت به محصولات خارجی از وضعیت بهتری برخوردار است. وی همچنین به ضرورت برگزاری نمایشگاه های تخصصی در ارتباط با صنعت شیر و آبمیوه اشاره کرده و افزود نیاز جامعه و کشش بازار در این عرصه بالاست اما متاسفانه جای برگزاری چنین نمایشگاهی خالی است.

مهندس حاجی پور مدیر غرفه ی شرکت سلطان چاپ نیز با بررسی وضعیت صنعت چاپ در ایران گفت: وضعیت صنعت چاپ تا 10 سال پیش مطلوب نبود و 70 تا 80 درصد محصولاتمان از کشور ترکیه وارد می شد. در گذشته توانایی نداشتیم کارهای خاص با کیفیت بالا انجام دهیم اما در حال حاضر متخصصین و ماشین آلات ما با محصولات روز اروپا برابری می کنند. به طوری که شرکت سلطان چاپ 3 سال است در این عرصه مقام اول را در کشور به دست می آورد. وی افزود خلاقیت در هر کاری خوب است به خصوص در صنعت چاپ می توان آن را یک هنر دانست و کیفیت می تواند با خلاقیت در ارتباط باشد.



سارا ایمانی - مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران