98 درصد از محصولات غذایی استان البرز مندرج به نشانگر تغذیه ای هستند

  • 1395/09/04
  • 773 بازدید

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی استان البرز گفت: در اجرای طرح ملی نشانگرهای تغذیه ای، 98درصد از محصولات غذایی استان مندرج به نشانگر تغذیه ای شده اند.

افشین افشار در جلسه سلامت و امنیت غذایی استان البرز در استانداری، افزود: نشانگرهای تغذیه ای در خصوص سلامت مواد غذایی و آگاهی بخشی مردم از میزان مواد به کار رفته و سلامت آن است.

وی اضافه کرد:30 درصد از کارخانجاتی که در طرح اولیه خود به این مهم اقدام کرده اند، زیر پوشش استان البرز بوده اند.

افشار گفت: هدف از طرح نشانگرهای تغذیه ای تسهیل و تسریع در خرید محصولات غذایی، ارتقا سلامت مردم، کاهش بیماری های مرتبط و کنترل و کاهش نامحسوس تبلیغات مواد غذایی مضر است.

وی ادامه داد:در این نشانگرها میزان انرژی، قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس هر محصول رصد و درج می شود.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی ،آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی استان البرز گفت: در نشانگرهای تغذیه ای رنگ های سبز، زرد و قرمز وجود دارد که رنگ سبز به این معنا است که مقادیر اندک، رنگ زرد مقادیر متوسط و رنگ قرمز مقادیر زیاد از مواد خطرناک در این ماده غذایی وجود دارد.

افشار گفت: نشانگرهای تغذیه ای یک بحث فرهنگی است که به منظور آگاه ساختن بیشتر جامعه نیاز است که بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

وی افزود: آمادگی داریم که در تمامی ادارات، سازمان ها و ارگان ها کارشناسان ما به منظور آموزش کارکنان حضور یافته تا بتوان روند خوبی برای اجرای طرح در جامعه ایجاد کنیم.



سازمان غذاودارو