فصل صید میگو در بوشهر آغاز شد

  • 1401/05/19
  • 833 بازدید

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر از آغاز فصل صید میگو در این استان خبر داد.

بهزاد حیدری معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: زمان صید میگو در خلیج‌فارس بر اساس نتیجه گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو  از (۱۸ مرداد) برای قایق‌ها و از (۱۹ مرداد) برای لنج‌های صیادی تعیین شده است. محققان این پژوهشکده با استفاده از کشتی پژوهشی از ۲۷ ایستگاه انتخابی در آب‌های استان بوشهر نمونه‌برداری کرده و نتیجه ارزیابی ذخایر را به کمیته صید میگو ارائه کردند.

وی افزود: بنا به تحقیقات پژوهشکده میگو کشور امسال میزان کمی صید نسبت به پارسال روند کاهشی خواهد داشت.

مقام مسئول اذعان داشت: حفظ و صیانت از ذخایر دریایی و منابع آبزی یک وظیفه ملی و همگانی است، همه باید دست به دست هم دهیم تا دریا به عنوان یک سرمایه ملی حفظ کنیم و صید پایدار و مسئولانه را که یک شعار جهانی است تحقق دهیم.

حیدری گفت: استان بوشهر دارای ۳۲ بندر صیادی است که در ۲۵ بندر آن به‌ عنوان مرکز تخلیه صید، مجوز صید میگو صادر می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر تاکید کرد: عرضه و تقاضا تعیین قیمت میگو در بازار بوشهر است لذا پیش‌بینی قیمت اکنون ممکن نیست. 

وی خاطر نشان کرد: صید میگو سال گذشته از ۱۲مرداد برای قایق‌ها و ۱۳ مرداد برای لنج‌ها در آب‌های استان بوشهر آغاز شده بود و ۱۴۷۴ قایق و ۵۳۴ فروند لنج صیادی در استان بوشهر می‌توانند با دریافت مجوز در صید میگو مشارکت کنند.

 بدین ترتیب با آغاز فصل صید میگو شناورهای صیادی استان بوشهر به همراه بیش از ۸ هزار ملوان تلاش صیادی خود را برای صید میگو در  ۳۵ صیدگاه میگوی خلیج فارس شروع می‌کنند.



خبرگزاری ایسنا