تکثیر مصنوعی ماهیان بومی با استفاده از فناوری داخلی

  • 1401/03/05
  • 442 بازدید

رئیس مراکز تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد و شهید ملکی اهواز از تحقق بیوتکنیک تکثیر مصنوعی بچه ماهیان بومی با استفاده از فناوری شرکت های دانش بنیان داخلی خبر داد.

علی سواری رئیس مراکز تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد، با اشاره به تکثیر مصنوعی ماهیان بومی با استفاده از فناوری داخلی برای اولین بار و در راستای تحقق شعار سال اذعان داشت: در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است به همت همکاران مراکز تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد و شهید ملکی اهواز و برای اولین بار در استان خوزستان هورمون های مصنوعی ساخت شرکت های دانش بنیان داخلی جهت تکثیر ماهیان بومی جایگزین هورمون های خارجی شده است.

وی در ادامه از رهاسازی یک میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی گونه برزم، عنزه و گطان در تالاب بین المللی شادگان خبر داد و بیان کرد: این عملیات با حضور مدیر کل شیلات خوزستان، فرماندار، نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست و جمعی از مقامات محلی و اهالی روستای صراخیه شادگان صورت گرفت.

مقام مسئول گفت: رهاسازی بچه ماهیان بومی در مناطقی مانند تالاب هورالعظیم، تالاب شادگان و دریاچه پشت سدها و سایر مناطق آبی استان تا اواسط تابستان امسال پیش بینی شده است.

رئیس مراکز تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد و شهید ملکی اهواز تاکید کرد: رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی اهداف و مزایای مهمی دارد که می توان به پایداری صید، بهره برداری و حفاظت از ذخایر ژنتیکی و اشتغال جامعه صیادی اشاره کرد.



خبرگزاری ایسنا