روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در کشورتوزیع می شود

  • 1400/03/18
  • 590 بازدید

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی از توزیع روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در کشور خبر داد و گفت: مشکلی در تامین و عرضه مرغ نداریم.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی بیان کرد: هم اکنون مرغ مورد نیاز بازار از طریق واحدهای مرغداری به نرخ مصوب تامین می شود، درحالیکه قیمت تمام شده تولید بالاتر از قیمت مصوب است.


 وی قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: گرچه نرخ کنونی جوجه در بازار با قیمت مصوب فاصله دارد، اما واردات و کاهش ۲۰ درصدی جوجه در واحدهای مرغداری منجر به ثبات نسبی بازار شده است.


 مقام مسئول با بیان اینکه تامین نهاده همانند قبل در حال انجام است، اذعان کرد: گرچه در شرایط فعلی ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز از سامانه بازارگاه تامین می شود، اما همچنان با تاخیر به مرغداران عرضه می شود که با این وجود باید منتظر ماند و دید که دولت بعد در ارتباط با تامین نهاده چه تصمیمی اتخاذ می کند و آیا راهکاری برای اصلاح سیستم وجود دارد یا خیر؟


 اسداله نژاد با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ به بازار وجود ندارد،تصریح کرد: در حال حاضر مرغ در تمامی فروشگاه ها و مغازه های پروتئینی وجود دارد، اینکه برخی واحدها به تخلف با نرخ مصوب عرضه نمی کنند، هیچ ارتباطی به میزان تولید ندارد.


این مقام‌مسئول با اشاره به میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری در خرداد گفت: با توجه به واردات بخشی از جوجه مورد نیاز از طریق واردات و کاهش عطش بازار برای جوجه ریزی مازاد بر ظرفیت پیش بینی می شود که ۱۲۰ میلیون قطعه تا پایان این ماه جوجه ریزی صورت گیرد که این میزان جوابگوی نیاز داخل است.


 به گفته وی، در فصول گرم سال، میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری همانند ماه های خنک سال نیست به طوریکه مرغداران تقاضایی مبنی بر مازاد جوجه ریزی از مجوز خود را ندارند که این امر منجر به کاهش عطش بازار شده است.


 نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از توزیع روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت: زمانیکه مرغ در تمامی فروشگاه ها موجود است، کمبودی در عرضه نداریم و این میزان جوابگوی نیاز کشور است و همواره عرضه با نرخ های بالاتر ناشی از سودجویی مغازه داران و مشکلات توزیع است که دستگاه های مسئول باید مشکل را مرتفع کنند چرا که تمامی مرغداران با نرخ مصوب اقدام به عرضه می کنند که علی القاعده مرغ گرم هم باید با نرخ مصوب توزیع شود‌.

 

 




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران