Skip Navigation Linksصفحه اول > مطالب علمی


12
0

781 بازدید

تاثیر ماده موثره زعفران در درمان اختلال حافظه

آزمایشات بالینی در افراد مبتلا به آلزایمر خفیف نشان داده است که مصرف زعفران برای پیشگیری از آلزایمر به طور مستقیم روی ناحیه‌ هیپوکامپ مغز و بسامد ترشح استیل کولین (که وظیفه‌ ثبت خاطرات را دارد) اثر می‌گذارد و بافت‌های آسیب‌دیده را بهبود می‎‌بخشد.


0

780 بازدید

تاثیر "زنجبیل" بر سرطان خون درکودکان

نتایج یک پژوهشی داخلی با موضوع تأثیر گیاهان دارویی بر سلول‌های سرطانی نشان می‌دهد که استفاده از مواد مؤثره گیاه دارویی زنجبیل تأثیر قابل توجهی بر کنترل سلول‌های سرطان خون کودکان دارد.


0

1321 بازدید

گیاه رازک، خواص و کاربرد آن در صنایع غذایی

رازک از گیاهان پر استفاده و پرکاربرد در صنعت دلستر و نوشیدنی است و از عصاره آن به عنوان طعم دهنده در غذا و صنعت نوشابه سازی استفاده می شود. قسمت های مورد استفاده این گیاه، مخروط های ماده (گل های ماده) آن می باشد که دارای بوی معطر و مطبوع با طعم تلخ است.


0

1389 بازدید

اهمیت بیوفیلم های میکروبی در صنایع غذایی

اهمیت بررسی بیوفیلم ها در صنایع غذایی به سبب اتصال باکتری های پاتوژن و مولد فساد به سطوح در تماس با موادغذایی است که حتی پس از انجام سیستم CIP از خطوط تولید حذف نمی گردند و منجر به تلفات اقتصادی و فساد میکروبی محصولات غذایی می گردد.


0

738 بازدید

6محصول فناورانه برای ارتقای امنیت غذایی

افزودنی های غذایی همچون قوام دهنده‌ها، امولسی فایرها و آنتی اکسیدان ها می توانند موجب بالا بردن کیفیت، رنگ، طعم، مزه و افزایش ماندگاری غذا در حین تولید، فرآوری، بسته‌بندی و انبارداری شوند.


0

715 بازدید

تاثیر مصرف کشمش و عناب بر کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه با صدا

عناب و کشمش سیاه سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی بوده که می‌توانند فعالیت رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و مانع از آسیب استرس اکسیداتیو به بدن شوند.


0

784 بازدید

کاهش تغییرات در صورت کودکان مبتلا به سندرم داون با مصرف چای سبز

دوزهای کمی از عصاره چای سبز می‌تواند تغییر صورت در کودکان مبتلا به سندرم داون را کاهش دهد. کودکانی که طی سه سال اول زندگی عصاره چای سبز دریافت می‌کنند، کاهش قابل‌ توجهی در تغییرات صورت دارند.


0

865 بازدید

اثر مثبت عصاره رزماری و میخک بر باکتری‌های مولد پوسیدگی دندان

با توجه به شیوع بالای پوسیدگی‌های دندانی، استفاده از گونه‌های گیاهی برای بررسی اثرات ضدمیکروبی و تهیه دهانشویه‌های موثر بر پلاک دندانی مورد توجه قرار گرفته است.


0

920 بازدید

بررسی ویروس کرونا از منظر صنایع غذایی

یک پژوهشگر دانشگاه آزاد در دو مقاله ISI ویروس کرونا را از منظر صنایع غذایی مورد بررسی قرار داد.


0

845 بازدید

نقش تولید گیاهان تراریخته در رفع گرسنگی

محصولات تراریخته می توانند جوابگوی نیازهای جامعه امروزی باشند و در رفع گرسنگی افراد تاثیر زیادی دارند، اگرچه در بعضی از کشورها مصرف کنندگان نسبت به این فرآورده ها نظر مثبتی ندارند.


12