تولید قزل آلا در کشور به ۱۰۰ هزار تن رسید

  • 1401/08/18
  • 329 بازدید

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با توجه به از بین رفتن ۸ هزار تن قزل آلا در سیل اخیر پیش بینی می شود که تولید به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن برسد.

آرش نبی زاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۷۳ تا ۷۴ هزار تومان، سالمون ۸۱ تا ۸۲ هزار تومان و همچنین قزل آلا در عمده فروشی تهران ۷۶ تا ۷۷ هزار تومان و سالمون ۸۸ هزار تومان است.

وی افزود: بنابر بررسی های صورت گرفته، قیمت تمام شده هر کیلو قزل آلا ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان و سالمون ۹۳ تا ۹۴ هزار تومان است که بدلیل نبود تقاضا و کاهش قدرت خرید خانوار کمتر از این نرخ عرضه می شود.

مقام مسئول اذعان داشت: با توجه به رکود بازار، نبود انگیزه تولید و خسارت ۸ هزار تنی سیل اخیر به بخش ماهیان سردآبی پیش بینی می شود که تولید به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن برسد.

نبی زاده اظهار کرد: با توجه به آنکه ۲ ماه دیگر تا ژانویه مانده است، تقاضا برای صادرات بالاست، اما به دلیل عدم امکان تامین، صادرات به کندی در حال انجام است.

 مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی تاکید کرد: بنابر آمار سال گذشته حدود ۵ هزار تن قزل آلا صادر شد و امسال پیش بینی می شد که با صادرات ۶ تا ۷ هزار تن محصول رکورد سال گذشته زده شود که با وجود آنکه بخش کشاورزی جز تحریم‌ها نیست، اما به سبب مشکلات نقل و انتقال ارز، عدم قرارداد شفاف، تعهدات ارزی  و اختلاف قیمت ارز صادرکننده رغبتی به صادرات ندارد. لذا باید منتظر ماند و دید که صادرات به چه رقمی‌ می رسد.



باشگاه خبرنگاران جوان