در سال جاری 43 هزار دفترچه الکترونیکی برای چایکاران صادر شد

  • 1400/12/15
  • 459 بازدید

رئیس سازمان چای کشور از صدور ۴۳ هزار دفترچه الکترونیکی برای چایکاران در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: دفترچه‌های الکترونیکی نیازی به حضور فیزیکی افراد ندارد.

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور، با اعلام این خبر گفت: با شروع فصل بهره‌برداری صدور دفترچه‌های کاغذی شامل هزینه‌های چاپ بوده و علاوه بر زمان‌بر بودن تجمع زیاد افراد در یک برهه زمانی خاص را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: دفترچه‌های الکترونیکی نیازی به حضور فیزیکی افراد ندارد و در سال گذشته صدور دفترچه‌های الکترونیکی برای چایکاران عملیاتی شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه چایکاران می‌تواند با کد ملی و شماره چایکاری وضعیت دفترچه‌های الکترونیکی خود را بررسی کنند، اظهار داشت: افرادی که در سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند برای سال جاری می‌توانند با ورود به سامانه دفترچه خود را برای سال جاری فعال کنند.

به گفته جهانساز، افراد می‌توانند در دفترچه‌های الکترونیکی اطلاعاتی همچون میزان خرید برگ سبز چای، اطلاعات دریافتی و پرداختی‌ها، میزان برگ سبز درجه یک و درجه ۲ و همچنین سطح زیر کشت، نوع آبیاری و برخی اطلاعات دیگر را درباره تولید محصول خود مشاهده کنند.

وی از طراحی برنامه اندروید برای دفترچه الکترونیکی چایکاران خبر داد و تصریح کرد: پس از این چایکاران می‌توانند با نصب این برنامه به صورت آنلاین دفترچه الکترونیکی خود را در گوشی همراه خود داشته باشند.

به گفته رئیس سازمان چای کشور، تغییر نگرش چایکاران برای داشتن دفترچه الکترونیکی کاری دشوار بوده است.

جهانساز درباره دفترچه الکترونیکی برای کارخانه‌های چای خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته برای کارخانجات این بخش نیز سامانه الکترونیکی ایجاد شده که در این دفترچه الکترونیکی، کارخانه‌جات می‌تواند میزان خرید برگ سبز چای و درجه‌بندی آن، همچنین میزان پرداختی و سایر اطلاعات را مشاهده کنند.

به گفته رئیس سازمان چای کشور، به زودی پرداخت تسهیلات نیز به دفترچه الکترونیکی متصل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد باغات چای دیم هستند، ابراز داشت: کشاورزان باید با توجه به مشکلاتی که ممکن است با وجود خشکسالی پیش بیاید باغات خود را بیمه کنند.



خبرگزاری ایلنا