اولین مزرعه ارگانیک برنج کشور در مازندران اجرا شد

  • 1400/02/02
  • 493 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح کشت برنج ارگانیک برای اولین بار به روش خشکه‌ کاری در کشور و در این استان اجرا شد.

عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اجرای طرح کشت برنج ارگانیک به شیوه خشکه کاری در مازندران اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در کشور در روستاهای حاشیه نکا و با دستگاه خطی کار اجرا شده است.


وی با عنوان اینکه این مزرعه به شیوه ارگانیک در سطح ۱۸ هزار مترمربع ایجاد شده است، گفت: در این مزرعه دو رقم برنج طارم هاشمی کشت شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان بذر مصرفی در مزرعه ارگانیک برنج را ۷۰ کیلوگرم در هکتار ذکر کرد و افزود: کاهش هزینه های کارگری، کاهش هزینه های تهیه خزانه و آماده سازی زمین از مزایای اصلی اجرای طرح کشت برنج ارگانیک است.


شهیدی فر تاکید کرد: در این شیوه پس از کاشت براساس نیاز آبی گیاه، آبیاری می شود و مصرف نهاده های شیمیایی نیز براساس الگو انجام می شود.


وی همچنین از انجام اولین نشای مکانیزه در روستاهای حاشیه بهشهر خبر داد و گفت: این طرح با پشتیبانی بانک نشاء در منطقه در سطح یک هکتار انجام شد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال در ۱۴۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان عملیات کشت و برداشت مکانیزه انجام شود.

 





مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران