سازمان تعاون روستایی 60 تن زعفران خریداری شده را صادر می کند

  • 1399/07/22
  • 507 بازدید

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه 60 تن زعفران خریداری شده توسط این سازمان صادر خواهد شد، به کشاورزان اطمینان داد که نگران تأثیر زعفران خریداری شده پارسال در بازار نباشند.


چندسالی است که سازمان تعاون روستایی برای خرید توافقی برخی محصولات کشاورزی از جمله زعفران ورود می‌کند و محصول مازاد کشاورزان را خریداری می‌کند.


هدف این است که محصول کشاورز روی دستشان نماند و به قیمت منصفانه از آنها خریداری شود تا ضرری نکنند. سال گذشته سازمان تعاون روستایی 60 تن زعفران کشاورزان را خریداری کرد و هنوز در انبارهای این سازمان است.


اخیرا نگرانی در بین کشاورزان ایجاد شده است که اگر این میزان زعفران در آستانه برداشت محصول وارد بازار شود قیمت بازار را کاهش خواهد داد.


محمدعلی طهماسبی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: کشاورزان هیچ نگرانی از 60 تن زعفرانی که سال گذشته خریداری شده نداشته باشند، چرا که همه آنها به کشورهای دیگر صادر خواهد شد و به بازار داخلی عرضه نمی‌شود.


وی در پاسخ به اینکه برنامه صادرات چگونه است بیان کرد: قیمت ما آنچه که تابلوی بورس مشخص می‌کند، خواهد شد و به کشورهای دیگر صادر می‌شود.


وی گفت: امسال زعفران نگین کیلویی 20 میلیون تومان و زعفران پوشال 16 میلیون تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.


طهماسبی با پیش‌بینی اینکه زعفران امسال 500 تن باشدگفت: ‌در صورتی که لازم باشد برای خرید توافقی از کشاورزان سازمان تعاونی روستایی ورود خواهد کرد.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران