پیش بینی برداشت ۲ هزار و ٢٠٠ تن زیتون در لرستان

  • 1399/07/21
  • 505 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲ هزار و ٢٠٠ تن زیتون امسال از سطح ۵۳۰ هکتار باغات بارور زیتون استان برداشت می‌شود.


اسفندیار حسنی مقدم در بازدید از باغات زیتون خرم آباد بیان کرد: سطح باغات زیتون در استان لرستان  ۶۰۰ هکتار است که از این مقدار ۵۳۰ هکتار بارور و۶٠هکتار هنوز به مرحله باردهی نرسیده و از این سطح  مقدار٢ هزار و۲۰۰ تن زیتون از ارقام مختلف روغنی و کنسروی برداشت می شود.


وی متوسط عملکرددر هر هکتار زیتون را بین چهار و نیم تا پنج تن اعلام کرد و گفت: بیشتر این مقدار تولید توسط مجموعه تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) تولید و  به بازار عرضه می شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: به منظور توسعه کشت زیتون در سالجاری در سطح ۵۰ هکتار چاله کنی انجام شده و به زودی ارقام جدید و تجاری کاشت نهال صورت خواهد گرفت.


وی توصیه های فنی از قبیل هرس به موقع ،تغذیه مناسب، استفاده از ارقام پر محصول و تجاری، اجرای آبیاری قطره ای و سایر مسایل فنی را ذکر کرد و گفت: جهت برداشت مکانیزه زیتون سازمان جهاد کشاورزی لرستان تسهیلاتی برای خرید "شیکر" برداشت زیتون به متقاضیان اعطا می کند.


وی به متقاضیان کشت زیتون توصیه کرد با توجه به نیاز کم‌آبی و مقاوم بودن زیتون به خشکی و همچنین با توجه به کمک های مشارکتی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در تأمین نهال و انجام چاله کنی  نسبت به احداث باغات زیتون در اراضی شیب دار و کم بازده اقدام کنند.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران