صادرات بیش از یک هزار تن رب گوجه فرنگی زنجان به عراق و روسیه

  • 1395/07/06
  • 513 بازدید

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان از صادرات یک هزار و 86 تن رب گوجه فرنگی طی پنج ماهه نخست سال جاری از استان زنجان خبر داد و گفت: ارزش این میزان محصول یک میلیون و 493 هزار دلار برآورد شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ عبدالله جعفری مقصد رب گوجه فرنگی صادر شده طی پنج ماهه نخست سال از استان زنجان را کشورهای عراق و روسیه اعلام گرد و به خبرآنلاین افزود: ارزش ریالی رب گوجه صادر شده نیز 46 میلیارد ریال بوده است.

این مسئول بیان داشت: کیفیت بسیار مطلوب، مهم ترین عاملی است که سبب شده تا اکثر صنایع فرآوری گوجه فرنگی در سطح کشور مشتری دائمی گوجه فرنگی تولیدی در استان زنجان باشند به طوری که گوجه فرنگی استان به اکثر میادین و مناطق کشور ارسال می شود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان روسیه را بازاری مناسب برای رب گوجه فرنگی تولیدی استان دانست و متذکر شد: در حال حاضر یکی از برندهای استان بازار ثابتی را در روسیه برای رب گوجه فرنگی تولیدی خود فراهم کرده است.

جعفری در پایان تصریح کرد: در اکثر مناطق کشورمان گوجه فرنگی فقط یک بار در یک فصل سال کشت شده و برداشت می شود در حالیکه در استان زنجان از فصل بهار تا پاییز محصول گوجه فرنگی به صورت انبوه در بازار عرضه می شود.



خبرآنلا ین