صنایع غذایی ایران در سطح بالایی از فناوری قرار دارد

  • 1395/06/14
  • 842 بازدید

دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران گفت: ما در صنایع غذایی در چند سطحی از فناوری قرار داریم که می توانیم کشورهای منطقه را به چالش بکشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا مرتضوی در چهارمین جشنواره صنایع غذایی افزود: صنعت شیرینی و شکلات ایران از نظر سطح کیفی در شرایطی قرار دارد که می تواند محصولات خود را به کشورهای بسیاری صادر و میلیاردها دلار درآمد نصیب کشور کند.

وی گفت: ما در صنایع ماکارونی و صنایع روغن کشی از ماشین آلات و تکنولوژی پیشرفته روز برخورداریم و با توجه به توانمندی های موجود به مصلحت ما نیست که نگاهمان به کشورهای دیگر باشد.

مرتضوی افزود: متأسفانه صنایع قند و شکر ما با توجه به سابقه دیرینه در تولید نیاز کشور درگیر واردات است و در واردات سه تا چهار میلیون تنی به کشور برخی دارای منافع هستند.

وی گفت: ملت ایران باید توجه داشته باشد که ما به رغم تولید مرغوبترین برنج دنیا شاهدیم که عده ای یک تا دو میلیون تن برنج وارد می کنند.

مرتضوی گفت: ما در صنعت غذا با هیچ کس مماشات نمی کنیم و معتقدیم سفره مردم مانند سجاده نماز دارای آدابی است که باید پاک بماند و ما ملزم به رعایت این آداب هستیم.



خبرگزاری صداوسیما