بازگشت مجدد بادام فرآوری شده ایرانی نتیجه صادرات خام

  • 1395/06/13
  • 919 بازدید

صادرات بادام خام عاملی برای بازگشت محصول به طریق فرآوری به وطن است،گفت:فرآوری بادام عاملی برای افزایش تولید روغن در کشور است.

علی کاظمی بابا حیدری درگفت و گو درباره عواقب صادرات بادام به طریق خام،گفت: بادام با توجه به نوع تولید و شرایط محیطی می تواند در عرصه فرآوری محصولات متنوعی تولید کند،اما با صادرات خام آن فرصت فرآورده کردن محصول را به سادگی از دست می دهیم.

کاظمی افزود: تولید و صادرات بهینه بادام نیازمند توسعه تعاونی ها در کشور است.

وی ادامه داد: زمانی صادرات بادام برای ما می تواند از منظر اقتصادی دارای ارزش افزوده باشد که این محصول فرآ وری شده با بسته بندی شکیل صادر شود.

کاظمی بیان کرد صادرات بادام خام نمی تواند برای ما ارمغان اقتصادی داشته باشد و این درحالی است که زمانی که بادام را خام صادر می کنیم، متاسفانه این محصول فرآوری شده مجدد در راستای واردات به کشور بازگردانده می شود.
درخت بادام

تولید و صادرات بادام نیازمند توسعه تعاونی ها در کشور

کاظمی با بیان اینکه برخی از اساتید دانشگاه در راستای روغن گیری از بادام فعالیت های بهنیه را انجام دادند، ادامه داد: می توانیم با فرآوری بادام در راستای تولید روغن نیز حضوری موفق داشته باشیم.

تولید گیاهان دارویی در چهارمحال وبختیاری در دستور کار قرار بگیرد

وی همچنین با بیان اینکه تولید گیاهان دارویی با توجه به موقعیت بهینه جغرافیایی استان چهارمحال وبختیاری در دستور کار قرار بگیرد،گفت:با افزایش تولیدات گیاهان دارویی می توانیم این داروها را با بهره گرفتن از نظر پزشکان برای بهبود و درمان بیماران نیز تجویز کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، یادآور شد: گیاهان دارویی ایرانی با توجه به موقعیت منحصر به فردی که دارند باید با بسته بندی شکیل همراه با بازاریابی مناسب در زمینه تولید و صادرات کارآمد حمایت شوند.



خبرگزاری صداوسیما