ارزآوری 17 میلیون دلاری صادرات آبزیان از هرمزگان

  • 1395/05/13
  • 982 بازدید

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: صادرات آبزیان از این استان در چهار ماه اول امسال 17 میلیون دلار ارزآوری داشته است.

سید پرویز محبی اظهار داشت: در این مدت 6 هزار و 500 تن انواع آبزیان از هرمزگان به کشور های امارات متحده عربی، سریلانکا، تایلند، کره جنوبی و ویتنام صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 60 درصد رشد داشته است.

وی عمده آبزیان صادر شده از هرمزگان در مدت مذکور را ماهی یال اسبی، میگو پرورشی، ماهی سارم، مارماهی ، شبه شوریده و طلال،ماهی مرکب،اسکویید،خرچنگ،گربه ماهی ،سفره ماهی عنوان کرد.

استان هرمزگان دارای 22 بندر صیادی، 38 مرکز تخلیه صید با بیش از 60 فروند شناور کشتی، یک هزار و 100 فروند شناور لنج صیادی و بیش از سه هزار و 500 شناور قایق صیادی است.



خبرگزاری میزان