پیش‌بینی برداشت 400 تن محصول کلزا در قائم‌ شهر

  • 1395/02/05
  • 777 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر از پیش‌بینی برداشت 400 تن محصول کلزا در زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

فرزین فرهادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان قائم‌شهر، گفت: تولید دانه‌های روغنی حدود 6 درصد نیاز داخلی را تأمین می‌کند و 94 درصد بقیه از راه واردات انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید دانه‌های روغنی یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی طی دو سال اخیر بوده است، افزود: کلزا به‎عنوان دانه روغنی یکی از محصولات استراتژیک در تأمین روغن محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر به ضرورت کشت دوم کلزا در زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: طی سال 94 تا 95، 300 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر سطح کشت کلزا رفته است.

این مسئول با بیان اینکه برداشت کلزا از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ظرفیتی که در این شهرستان وجود دارد، بیش از 400 تن تولید این محصول را داشته باشیم.

فرهادی با تأکید بر اینکه با تلاش‌های شبانه‌روزی‌ دست‌اندرکاران در بخش جهاد موفق شدیم، میزان کشت کلزا را افزایش دهیم، بیان کرد: با افزایش تولید کلزا می‌توانیم گام مهمی در خودکفایی کشور در تولید روغن برداریم.

وی خاطرنشان کرد: خرید و پرداخت به موقع کشت کلزا از کشاورزان می‌تواند سنگ بنای خوبی برای کشت دانه‌های روغنی باشد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با بیان اینکه مدیر جهاد کشاورزی استان و وزارت جهاد درصدد است تا حجم پروسه خرید را سریع‌تر و کوتاه‌تر کند، تصریح کرد: برای اولین‌بار قیمت تنظیمی کلزا تنها از طریق بورس عرضه و ثبت و سامانه می‌شود تا از این طریق بتوانیم به کارها سرعت دهیم و کشاورزان هر چه زودتر به پول خود برسند.



خبرگزاری فارس