امکان پاستوریزاسیون سرد لبنیات با فناوری نانو

  • 1394/11/17
  • 1030 بازدید

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌های نانو اظهار داشت: سازمان دامپزشکی متولی سلامت مردم است و ارتباط تنگاتنگی با این حوزه دارد.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌های نانو اظهار داشت: سازمان دامپزشکی متولی سلامت مردم است و ارتباط تنگاتنگی با این حوزه دارد.

سعید سرکار یادآور شد: نانو می‌تواند تأثیرات خود را در تشخیص، پیشگیری، درمان و ارتقاء بهره‌وری تولید و ایجاد ارزش افزوده داشته باشد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر کشور در فاز دوم تکنولوژی نانو قرار داد؛ به‌گونه‌ای که فاز نخست آن تولید نانومواد بوده و فاز دوم رسوخ این فناوری در صنایع موجود است.

سرکار همچنین گفت: پیام ما به صاحبان صنایع آن است که برای آنکه در آینده رقابت‌پذیری و بازارهای خود را از دست ندهند، خود را به این تکنولوژی تجهیز کنند.

وی در ادامه افزود: در 10 حوزه صنعتی همچون بهداشت، دارو، ساختمان، خودرو، نساجی، نفت و پتروشیمی وارد شدیم و امیدواریم که در بخش کشاورزی نیز بتوانیم در صنایع مختلف وارد عمل شویم.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌های نانو خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی برای شناساندن این تکنولوژی بسیار مؤثر است، به‌گونه‌ای که با استفاده از فناوری نانو، امکان پاستوریزاسیون سرد لبنیات وجود داشته، بدون آنکه ارزش غذایی آنها از بین برود.

سرکار ادامه داد: نانو می‌تواند در بخش شیلات و آبزیان برای فیلتراسیون آب و آلاینده‌های دیگر، در استخرهای پرورشی نقش بزرگی ایفا کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم که در کمیته‌ای مشترک بتوانیم هدفمند سفارش‌ پذیر کار کنیم و با بخش‌های مختلف همچون کشاورزی ارتباط مؤثری داشته باشیم.



خبرگزاری ایانا