تولید11 درصد تخم مرغ کشور در البرز

  • 1394/10/21
  • 822 بازدید

مدیرکل دامپزشکی استان البرز تولیدات طیور در این استان را بسیار خوب دانست و گفت: 11 درصد تخم مرغ کشور در البرز تولید می شود که علاوه بر اینکه این میزان تولید نیاز استان را برطرف می کند، به استان های دیگر و حتی خارج از کشور صادر می شود.

علی اصغر شریفی در جریان بازدید از مرکز استان البرز، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون سه محموله پولت تخم گذار شامل 365 هزار و 500 قطعه مجوز صادرات و نظارت بر حمل و نقل توسط اداره امنیت زیستی این اداره کل صادر شده است.

شریفی گفت: همچنین در این مدت مجوز صادرات و نظارت بر حمل و نقل 273 محموله تخم مرغ خوراکی شامل چهار میلیون و 467 هزار و 500 کیلوگرم تخم مرغ به کشور عراق صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی البرز، این استان را از لحاظ بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کاملا پاک دانست و گفت: در پایش های انجام شده از مرغداری ها، درگیری طیور به این بیماری کاملا منفی است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز 19 میلیون و 10 هزار و 239 قطعه مرغ گوشتی کشتار شده و 14 میلیون و 777هزار و 792 قطعه لاشه نیز ضبط شده است.
وی به سلامت شرعی و بهداشتی تمام مرغ های کشتار شده و عرضه شده در استان اشاره کرد و بیان داشت: در تمام کشتارگاه های صنعتی طیور نیروی ناظر شرعی و بهداشتی دولتی و غیردولتی مستقر هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز ادامه داد: تمام محصولات و فراورده های خام دامی که در فروشگاه ها و مراکز توزیع عرضه می شوند دارای برچسب و لیبل دامپزشکی هستند که داشتن این لیبل نشان از سلامت این فراورده ها و نشان دهنده قانونی بودن مسیر کشتار و رسیدن آن به مراکز عرضه است.



ایرنا