خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد

  • 1403/01/18
  • 67 بازدید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال در صورت استمرار شرایط مساعد بارش، میزان خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن برسد.

عطاءاللّه هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران اظهار کرد: با تحقق پیش‌بینی سازمان هواشناسی در فروردین ماه انتظار می‌رود که تولید گندم به ۱۳ تا ۱۳.۵ میلیون تن برسد.


مقام مسئول تصریح کرد: اگر استان‌های معتدل و سردسیر از این بارش‌ها به خوبی استفاده کنند، میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت.


وی اذعان داشت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با پراکنش مناسب بارش، میزان خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد که با این وجود در تامین آرد واحد‌های خبازی خودکفا هستیم.


رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم مورد نیاز واحد‌های صنف و صنعت است، بیان کرد: سال گذشته گندم مورد نیاز واحد‌های صنف و صنعت از طریق واردات تامین می‌شد که امیدواریم با حمایت از تولید و برنامه ریزی در سال‌های آتی نیازی به واردات نداشته باشیم.


هاشمی خاطر نشان کرد: تخصیص جایزه ۲ هزار تومانی به ازای خرید تضمینی هرکیلو گندم از هدررفت گندم به سمت واحد‌های خوراک دام و طیور و قاچاق به آن سوی مرز‌ها جلوگیری می‌کند.




خبرگزاری ایانا