تولید ماهانه شیرخشک از ۲۰ هزار تن فراتر رفت

  • 1402/12/21
  • 141 بازدید

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: براساس آمار تولید ماهانه شیرخشک از ۲۰ هزار تن فراتر رفته که با احتساب نیاز بازار داخل ۱۳ تا ۱۴ هزار تن مازاد بر نیاز است.

سیاوش سلیمی رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی اظهار کرد: طبق روال همه ساله با رسیدن به ایام پایانی سال، کارخانجات شیرخشک با ترافیک تحویل شیرخام روبرو هستند که خوشبختانه با تمام نیرو، در حال جذب هستند.


وی افزود: اکنون کارخانه های شیرخشک با تمام ظرفیت مشغول تولید هستند که همواره بدلیل کاهش صادرات با دپوی بیش از ۴۵ هزار تن شیر خشک در واحدها روبرو هستند.


مقام مسئول تصریح کرد: طی یک ماه اخیر بواسطه مشکلات حمل و نقل، امکان ارسال شیرخشک به کندی صورت می گیرد و در برخی روزها هم میسر نیست.


رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی با بیان اینکه تولید ماهانه شیرخشک به بیش از ۲۰ هزار تن رسیده است، خاطر نشان کرد: بنابر آمار ماهانه ۶ تا ۷ هزار تن شیرخشک مورد نیاز بازار داخل است و مابقی بدلیل کندی و عدم صادرات، در کارخانجات دپو می شود.


سلیمی، حداکثر مصرف سالانه شیرخشک در کشور را ۸۰ هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: با تعدیل نرخ پایه گمرکی مازاد تولید باید به بازارهای هدف صادر شود. بنابر آمار ۹ ماهه حدود ۸۳ هزار تن شیرخشک صادر شده که تا پایان سال امیدواریم به رقم بیش از ۱۲۰ هزار تن برسیم.




باشگاه خبرنگاران جوان