کنجاله مورد نیاز ۳ ماه آینده تامین شد

  • 1402/11/01
  • 152 بازدید

قائم مقام وزیر جهاد گفت: بنابر آمار یک میلیون تن کنجاله سویا قابل دسترس داریم که براین اساس حداقل نیاز سه ماه آینده را تامین کردیم.

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد بیان کرد: بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا سه ماه آینده  نهاده‌های دامی به میزان کافی تامین شده است و درخصوص ذرت هم به دلیل حجم بالای تامین، هرکیلو محصول ۲ تا ۳ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب و حتی به صورت مدت دار عرضه می‌شود.


وی عنوان کرد: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده از ۲ ماه پیش روند تامین کنجاله سویا شتاب گرفته به طوری‌که اکنون حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن کنجاله مازاد در بازارگاه منتظر خریدار است.


پیمان پاک تصریح کرد: با توجه به حجم قابل توجه تهاتر کنجاله پیش بینی می‌شود که تا یک ماه آینده وضعیت عرضه تفاوتی نداشته باشد و همواره شاهد فروش اعتباری کنجاله خواهیم بود.


قائم مقام وزیر جهاد از واردات ماهانه ۴۰۰ هزار تن کنجاله سویا خبر داد و اذعان داشت: پشتیبانی امور دام ۴ کشتی معادل ۲۴۰ هزار تن در صف تخلیه دارد که ترخیص کند و یکصد هزار تن کنجاله تهاتر شده در حال پهلوگیری است.


مقام مسئول، با بیان اینکه یک میلیون تن کنجاله سویا قابل دسترس داریم، یادآور شد: بنابر آمار هم اکنون به واردات ۴۰۰ هزار تن کنجاله ارز تخصیص داده شده و ۶۰۰ هزار تن دیگر هم خریداری شده است که براین اساس حداقل نیاز سه ماه آینده را تامین کردیم.




اقتصاد آنلاین