تولید سالانه ۱۶۴ هزار تن شیر در استان زنجان

  • 1402/06/26
  • 183 بازدید

معاون بهبود دام جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه ۱۶۴ هزار تن شیر در زنجان تولید می‌شود که بخشی از آن مازاد بر نیاز استان است.

محمدعلی صادقی معاون بهبود دام جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: ۳۰ درصد شیر تولیدی در استان مازاد است و به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.


مقام مسئول، با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌های مهم تولید کننده انواع محصولات لبنی در سطح کشور است، اظهار کرد: این استان همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان، نیاز سایر استان‌های همجوار به فرآورده‌های لبنی را تامین می‌کند.


وی، با بیان اینکه دامداری‌های کوچک روستایی عمده تأمین ‌کننده شیر گوسفندی در استان است، عنوان کرد: در راستای سالم‌سازی تولیدات، بازرسی‌های مستمر کارشناسان در این بخش انجام می‌شود.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، تولید مناسب این محصول غذایی را یادآور شد و تصریح کرد: کیفیت تولید این محصول در سطح استان مناسب و پاسخگوی نیازها بوده و وضعیت فعلی تولید در استان رضایت‌بخش است.


صادقی، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۲ گاوداری شیری در استان فعال است، خاطر نشان کرد: ظرفیت این واحدها ۲۲ هزار و ۶۰۰ راس است.


و تعداد واحدهای پرواربندی گوساله استان را ۱۴۰ واحد با ۲۰ هزار راس اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد پروار بندی بره ۷۳ واحد با ۲۸ هزار راس و گوسفند نیز ۴۲ واحد با ۲۵ هزار راس است.




خبرگزاری ایرنا