تولید ۶۵۰ هزار تن شکر در خوزستان/ رکورد تولید شکسته شد

  • 1402/06/19
  • 199 بازدید

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه رکورد تولید شکر برای اولین بار شکسته می‌شود، گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از ۶۵۰ هزار تن شکر در واحدهای هشتگانه نیشکری خوزستان تولید شود.

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در خصوص آخرین وضعیت مزارع نیشکر خوزستان بیان کرد: وضعیت مزارع نیشکر واحدهای هشتگانه نیشکری در خوزستان مطلوب است و پیش‌بینی می‌کنیم امسال شاهد برداشت بسیار خوب نیشکر و تولید شکر در استان باشیم.


مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در بحث کشت نیشکر وجود دارد، پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن نیشکر از مزارع برداشت شود.


وی، با بیان اینکه امسال رکورد تولید برای اولین بار شکسته می‌شود، افزود: در صورت تحقق این میزان برداشت نیشکر از مزارع، تولید شکر ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و از این رو می‌توانیم بیش از ۶۵۰ هزار تن شکر تولید کنیم.


ناصری اذعان داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در دستور کار مجموعه نیشکر است، بحث تولید حداکثری است که به عنوان اولویت اصلی صنعت نیشکر دنبال می‌شود و در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در عملیات‌ کاشت، داشت و برداشت تلاش خواهیم کرد این مهم را محقق کنیم.


مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط مزارع، امسال سال پررونقی برای صنعت نیشکر خواهد بود و با توجه به وضعیت مطلوب عملیات داشت نیشکر و رشد مناسب نیشکرها، سال پر محصولی در واحدهای هشتگانه نیشکری رقم خواهد خورد.




خبرگزاری ایسنا