تولید روزانه تخم مرغ در کشور به ۳ هزار و ۵۰۰ تن رسید

  • 1402/06/02
  • 338 بازدید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران آمار تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد که ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن مازاد بر نیاز کشور است.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران بیان کرد: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۵ هزار تومان است که با نرخ مصوب کماکان ۲ هزار تومان اختلاف دارد.


مقام مسئول افزود: گرچه قرار بود با ۷ درصد نوسان نرخ نهاده‌های دامی، قیمت مصوب تخم مرغ تغییر کند، اما متاسفانه به رغم افزایش ۱۶ درصدی نرخ مصوب کنجاله سویا تغییری در قیمت مصوب محصول ایجاد نشده است که این امر بر زیان مرغدار ناشی از افزایش هزینه‌های تولید دامن می‌زند.


وی، قیمت مصوب هرکیلو ذرت برزیلی در سامانه بازارگاه را ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان، ذرت روسی ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان و کنجاله سویا ۱۹ هزارتومان اعلام کرد و اذعان داشت: در شرایط کنونی مرغدار به سبب کمبود کنجاله سویا در سامانه بازارگاه ناگریز به تامین از بازار آزاد با نرخ ۳۶ هزارتومان است.


رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۵۰۰ تن اعلام و اظهار کرد: با توجه به نیاز داخل روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که دولت باید تدابیری اتخاذ کند تا میزان مازاد وارد بازار نشود.


او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ خاطر نشان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال ۷۰ هزارتن تخم مرغ صادر شده است، اما به رغم آنکه هنوز به نرخ مصوب نرسیده ایم، جلوی صادرات را گرفتند. و بنابر آمار متوسط قیمت تخم مرغ از ۲۱ اردیبهشت سال گذشته تاکنون ۳۹ هزارتومان بوده است که بدلیل عرضه کمتر از نرخ مصوب، دولت مکلف به حمایت از مرغدار است، در غیر این صورت تولیدکنندگان واحد‌های خرد از گردونه تولید خارج می‌شوند.


 




باشگاه خبرنگاران جوان