مرغ آرین‌ پلاس به‌ زودی در بازار عرضه می‌شود

  • 1402/05/08
  • 214 بازدید

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقدامات جدیدی در حوزه برندینگ مرغ لاین آرین انجام شده است و با ویژگی‌ های جدید اصلاح ‌شده به بازار عرضه می‌شود.

مجتبی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در بازدید از نمایشگاه دام و طیور، بیان کرد: صنعت دام و طیور و صنایع وابسته آن ظرفیت تولید سالانه ۳.۵ میلیون تن محصول را دارد که ۲.۶ میلیون تن آن در بخش گوشت مرغ و حدود ۹۰۰ هزار تن در بخش گوشت قرمز است.


مقام مسئول تصریح کرد: تولیدات بخش دام و طیور کشور از لحاظ وزنی ۲.۵ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی را شامل می‌شود اما اثرگذاری بالا و گردش مالی زیادی دارند.


رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: در سفر اخیر خود به کشورهای زیمبابوه و مالزی، استقبال مناسبی برای خرید و تولید مشترک واکسن‌های دام و طیور ایرانی وجود داشت، بر همین اساس تفاهم‌نامه‌هایی نیز با این کشورها منعقد شد.


وی افزود: رقم صادرات ما به این کشورها هنوز مشخص نشده است و در رایزنی‌های آینده این رقم تعیین و اعلام می‌شود. و کشور مالزی نیز خواهان واردات و تولید مشترک واکسن‌های ایرانی است که با ورود به این بازار می‌توانیم به بازار بزرگ محصولات حلال در دیگر کشورها نیز دست یابیم.


خیام‌نکویی در ارتباط با اقدامات جدید انجام ‌شده در حوزه مرغ لاین آرین پلاس خاطر نشان کرد: اقدامات جدیدی در حوزه برندینگ مرغ آرین انجام شده است و افق روشنی پیش روی ماست. و پتانسیل‌های بالایی برای مرغ لاین آرین در کشور داریم به‌ طوری که در آینده نزدیک مرغ آرین پلاس ویژه اصلاح‌ شده به بازار عرضه می‌شود.




وزارت جهاد کشاورزی