رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید گیاهان دارویی

  • 1402/04/12
  • 209 بازدید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در تولید گیاهان دارویی رتبه دوم کشور را دارد.

اکبر کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی، در آئین اختتامیه جشنواره برداشت گل محمدی روستای عنصرود بیان کرد: نزدیک شش هزار هکتار انواع گیاهان دارویی مانند گل محمدی در استان تولید شده و ۱۳ هزار هکتار نیز زیر کشت است.


وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار گیاه دارویی داریم که به لحاظ اقتصادی و ارزش افزوده مختص استان ما هستند.


مقام مسئول افزود: بحث صنایع تبدیلی مشکل اصلی ما است، خام فروشی می‌کنیم و محصولات با ارزش در بازار تهران به فروش می‌رسد. به صورت منظم کمیته فنی گیاهان دارویی را در سطح استان برگزار می‌کنیم و براساس تصمیمات گرفته شده در خصوص افزایش سطح زیر کشت و استفاده از اقلام اصلاح شده گام‌های موردی برداریم.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یادآور شد: پس از استان فارس در تولید گیاهان دارویی رتبه دوم کشور را کسب کردیم و تلاش می‌کنیم تا زنجیره گیاهان دارویی را در استان ایجاد کنیم و کارخانه مربوط به این گیاهان دارویی نیز احداث شود و صندوق توسعه بخش کشاورزی آماده است تا در این زمینه تسهیلاتی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.




خبرگزاری مهر