پیش‌ بینی برداشت پنج هزار و 800 تن انگور در خراسان جنوبی

  • 1402/03/31
  • 395 بازدید

مدیر امور باغبانی سازمان از پیش‌ بینی برداشت پنج هزار و 800 تن انگور در سال جاری خبر داد و گفت: هزار و 697 هکتار از باغ‌های استان به کشت انگور اختصاص دارد که، 366 هکتار آن زیر کشت انگور دیم است.

منوچهر شایسته  مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهارکرد: مناطق عمده تولید انگور در استان به ترتیب شهرستان‌های قاین، خوسف و بیرجند هستند که در زمینهٔ برداشت انگور چهار هزار نفر بهره‌بردار فعالیت دارند. و حدود ۷۰ درصد از انگور تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه به خارج از استان ارسال می‌شود.


 وی افزود: برداشت انگور از دهه سوم خردادماه به‌صورت نوبرانه و از رقم یاقوتی آغاز می‌شود و تا اواخر شهریور  ادامه دارد.


مقام مسئول، با اشاره به این‌که واحد‌های فرآوری سنتی انگور مانند تولید کشمش در استان فعال هستند، عنوان کرد: در حوزه فرآوری بیشترین فرآورده تولیدی از این محصول شیره انگور است.


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: در استان ارقام متنوع انگور وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به ارقام عسکری، مایه میشی، کوهی، امیری، لعل، حسینی و یاقوتی اشاره کرد.


جهت ترویج روش‌­های نوین پرورش انگور در سال جاری باغ انگور به روش روسیمی و از ارقام متنوع تجاری و خارجی به‌صورت الگویی و در سطح دو هزار و 200 مترمربع در شهرستان قاین احداث شده است.


 




خبرگزاری ایانا