آب آشامیدنی تبرک و رب نازچین فاقد استاندارد است

  • 1402/01/21
  • 329 بازدید

مدیرکل استاندارد استان مرکزی نسبت به غیراستاندارد بودن آب آشامیدنی «تبرک» و «رب نازچین» هشدار داد و گفت: شهروندان از مصرف این محصولات خودداری کنند.

سید سعید میرنظامی مدیرکل استاندارد استان مرکزی عنوان کرد: فرآورده آب آشامیدنی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و هرگونه تولید، توزیع، تمرکز و فروش آن بدون نشان استاندارد جرم محسوب می‌شود.


وی بیان کرد: طبق بازرسی کارشناسان اداره استاندارد مشاهده شد آب آشامیدنی با عنوان تبرک در بازار یافت می‌شود که فاقد نشان استاندارد است.


میرنظامی، با بیان اینکه شهروندان از خرید این فرآورده خودداری کرده و در صورت مشاهده عرضه این کالا در سطح بازار، موضوع را از طریق سامانه تلفنی 1517  اطلاع رسانی کنند، تصریح کرد:  تنها حک علامت استاندارد بر روی محصول، به منزله اعتبار علامت نبوده و نشان استاندارد ترکیبی از علامت و شناسه ده رقمی ذیل آن است که به منظور اعتبارسنجی و استعلام صحت آن، باید از طریق ارسال شناسه مذکور به سامانه پیامکی 10001517 اقدام و اطلاعات مربوط به فرآورده مورد نظر را از این طریق اخذ شود.


مدیرکل استاندارد استان مرکزی، همچنین با اشاره به غیر استاندارد بودن رب نازچین اذعان داشت: در جریان طرح نظارتی بازرسان اداره کل استاندارد استان مرکزی، رب گوجه غیراستاندارد با نام تجاری نازچین کشف شد که این فرآورده نیز فاقد استاندارد است و به شهروندان توصیه می‌کنیم از مصرف این محصولات خودداری کنند.




خبرگزاری فارس