صادرات سیب درختی به ۵۵۰ هزارتن رسید

  • 1402/01/16
  • 288 بازدید

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری گفت: بنابر آمار ۱۱ ماهه سال گذشته حدود ۵۵۰ هزار تن سیب درختی به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار صادر شد.

داریوش سالم‌پور مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری بیان کرد: این میزان صادرات سیب به کشورهایی نظیر پاکستان، عراق، هندوستان، روسیه و افغانستان صورت گرفته است.


مقام مسئول، بیشترین صادرات سیب را در سال ۱۴۰۰ و به میزان ۹۸۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: ایران در آن سال رتبه دوم جهانی را بعد از کشور چین در صادرات سیب درختی داشته است.


وی، با بیان اینکه سال گذشته حدود چهار میلیون تن سیب درختی در کشور تولید شده است، تصریح کرد: این میزان تولید نسبت به سال قبل‌تر حدود ۷ درصد کاهش داشت که به علت تغییرات جوی و سرمازدگی و تگرگ در ابتدای سال بوده است.


سالم پور، سطح باغات سیب کشور را ۲۴۷ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: ایران رتبه سوم جهانی را به لحاظ سطح باغات سیب و رتبه چهارم جهانی را از نظر تولید انواع سیب درختی دارد.


مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری، با اشاره به این که بیشترین ارقام تولید شده در کشور مربوط به سیب قرمز و زرد است، اذعان داشت: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان، تهران، زنجان و همدان قطب‌های تولید سیب درختی در کشور هستند.




باشگاه خبرنگاران جوان