اواخر اسفند برداشت گندم آغاز می شود

  • 1401/12/11
  • 271 بازدید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با مساعدت شرایط جوی، برداشت گندم از ۲۰ تا ۲۵ اسفند از استان سیستان و بلوچستان آغاز می شود.

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران اظهار کرد: بنابر آمار سطح زیرکشت گندم از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار تا ۶ میلیون تن در نوسان است چرا که آمار دقیق و قابل استنادی در بخش کشاورزی وجود ندارد.


وی افزود: وضعیت سبزینگی در برخی استان ها که قبلا دچار مشکل بودند، به دلیل بارش های اخیر شرایط در کل کشور بهبود یافته است.


مقام مسئول تصریح کرد: برداشت گندم از ۲۰ تا ۲۵ اسفند از استان سیستان و بلوچستان آغاز می شود و پیش بینی می شود که خرید تضمینی گندم همانند میزان سال قبل باشد.


هاشمی اذعان داشت: با توجه به وضعیت سبزینگی مزارع و مساعدت شرایط جوی پیش بینی می شود که تولید سال آینده به ۱۱ میلیون تن برسد که درصورت تحقق این میزان نیازی به واردات نداریم.


رئیس بنیاد ملی گندمکاران، با بیان‌ اینکه سال آینده در تامین آرد کشور خودکفا خواهیم شد، یادآور شد: بنابر آمار سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم به عنوان بذر مصرفی، ۱.۵ میلیون تن صنف و صنعت و ۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن در واحدهای خبازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در صورت تحقق تولید ۱۱ میلیون تن، خودکفا خواهیم شد.




اقتصادآنلاین