روزانه 712 تن شیرخام در مرودشت تولید می شود

  • 1401/10/15
  • 305 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید روزانه 712 تن شیر خام در این شهرستان به عنوان قطب تولید شیر در استان فارس خبرداد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری مجموع تولید شیر در این شهرستان به 260 هزار تن برسد.

 منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، با اذعان به اینکه سامانه مدیریت اطلاعات شیرخام مبنای آماری در این زیر بخش است، عنوان کرد: شیر خام تولید شده توسط 19 مرکز از 1218 نفر دامدار شهرستان مرودشت جمع آوری می شود.


وی، با بیان اینکه شیر تولیدی در شهرستان مرودشت عمدتا به شرکت پگاه و به 22 کارخانه صنایع لبنی و 74 کارگاه کوچک حمل و تحویل داده می شود، اظهار کرد: صنعت گاو شیری در این شهرستان بستر ساز اشتغال هزاران نفر شده است.


مقام مسئول با اشاره به توانمندی های شهرستان مرودشت در صنعت دامپروری و صنایع تبدیلی تصریح کرد: امیدواریم با تحولات ژنتیکی و اصلاح نژاد دام و ورود گاوهای پربازده که توانایی تولید شیر و گوشت بالایی دارند در راستای ارتقای بهره وری گام های مثبتی برداشته شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت خاطر نشان کرد: این شهرستان مقام اول تولید شیر و مقام سوم تولید گوشت قرمز و تخم مرغ در استان فارس را داراست.


 




خبرگزاری ایانا