خرید حمایتی مرغ مازاد در کردستان به ۳۱۰ تن رسید

  • 1401/10/07
  • 314 بازدید

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام کردستان گفت: میزان خرید حمایتی مرغ مازاد در استان توسط این شرکت به منظور تعادل قیمت و حمایت از تولید کنندگان، امسال به ۳۱۰ تن رسید.

حسام فتحیانی مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام کردستان، با اشاره به اینکه از هفتم آذر سال جاری عملیات کشتار و خرید گوشت مرغ منجمد بسته بندی شده نژاد آرین از مرغداران استان آغاز شد، عنوان کرد: این خرید حمایتی تا متعادل شدن قیمت این محصول در استان ادامه دارد. و شرکت بابت خرید این میزان مرغ ۱۹۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مرغداران پرداخت می‌کند.


مقام مسئول، با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل ابلاغی تنها گوشت مرغ منجمد بسته بندی شده نژاد آرین از تولیدکنندگان خریداری می شود، افزود: ۷۵۲ واحد مرغداری گوشتی فعال در استان وجود دارد که هر مرغدار در یک سال چهار دوره مجاز به جوجه‌ریزی است.


فتحیانی،  با بیان اینکه هر واحد مرغداری از چهار دوره جوجه ریزی باید یک دوره آن از نژاد آرین استفاده کند، تصریح کرد: ۱۶ واحد مرغداری در جوجه ریزی مهرماه سال جاری از نژاد آرین استفاده کرده بودند.


مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام کردستان، میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری استان را در آذر سال جاری افزون بر سه میلیون و ۳۱ هزار قطعه خواند و خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار برای مصرف کنندگان ۵۴۰ هزار ریال است و بر اساس پیش بینی انجام شده خرید حمایتی تا پایان دی ماه خواهد بود.




خبرگزاری ایرنا