مرغ سایز روانه بازار می‌شود

  • 1401/08/17
  • 325 بازدید

وزارت جهاد کشاورزی مصمم است با همکاری تشکل‌ های صنفی، عرضه مرغ سایز در راستای سیاست ارتقای سلامت محصولات در بازار افزایش پیدا کند.

دماوندی‌نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارتخانه بیان کرد: هر چقدر دوره پرورش پرنده در واحدهای مرغداری کوتاه‌تر باشد، دارو و واکسن کمتری مصرف می‌کند و از این رو مرغ سایز، محصولی است که سلامتی آن حفظ شده است.

وی اظهار داشت: دوره پرورش مرغ سایز از دید ما ۳۸ تا ۴۲ روز است و سپس به کشتارگاه منتقل می‌شود و پرنده پیش از آن که درگیر بیماری شود و یا چربی زیادی بگیرد و کیفیت لاشه برای مصرف پایین بیاید باید کشتار شود.

دماوندی‌نژاد کاهش هزینه تولید، افزایش کیفیت لاشه پرنده به علت مصرف کمتر دارو و بازار پسندی بالاتر را از مزیت‌های تولید مرغ سایز برشمرد.

مقام مسئول گفت: ما به طور جدی پیگیری می‌کنیم که از طریق تشکل‌های صنفی، پرورش دهندگان مرغ ترغیب شوند که هرچه بیشتر مرغ سایز را روانه بازار کنند و در مورد مصرف مرغ سایز اقدامات ترویجی آغاز شده و به ویژه این موضوع را از طریق مراجعی همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری می‌کنیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از آنجایی که مرغ‌های قطعه‌بندی شده در بازار رواج پیدا کرده، ترویج مصرف مرغ سایز کمی سخت است، اما تلاش ما برای ترویج مصرف مرغ سایز در جامعه مصرف کننده ادامه دارد. و از سال‌ها پیش بحث مرغ سایز، مرغ سالم و عاری از آنتی‌بیوتیک جزو دغدغه‌های وزارت جهاد کشاورزی بوده و پروژه‌ها و برنامه‌های مختلفی برای آن تهیه شده است.

 




وزارت جهاد کشاورزی