سالانه ۱.۱ میلیون تن انار در کشور تولید می شود

  • 1400/09/27
  • 566 بازدید

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه انار مورد نیاز شب یلدا تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم، گفت: امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انار در سطح ۹۰ هزار هکتار از باغات کشور تولید می‌شود.

زهرا جلیلی مقدم مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: استان‌های فارس، سمنان، یزد، مرکزی، خراسان رضوی، اصفهان، لرستان، خراسان جنوبی، کرمان و مازندران به ترتیب عمده ترین تولیدکنندگان این محصول هستند.


ایران سومین تولیدکننده انار جهان 



مقام مسئول با بیان اینکه ایران رتبه سوم تولید انار جهان را دارد، بیان داشت: اکنون کشورهای هند، چین و ایران از لحاظ تولید و سطح زیرکشت به ترتیب رتبه های اول تا سوم دنیا را دارند.


وی تصریح کرد: اکنون کشور هند با دو میلیون و ۴۴۲ هزار تن رتبه اول، چین با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رتبه دوم و ایران با بیش از یک میلیون تن تولید رتبه سوم تولید انار دنیا را در اختیار دارند.


به گفته وی، کشورهای ترکیه، افغانستان، آمریکا، عراق،  ‌پاکستان، سوریه و اسپانیا نیز در رتبه های چهارم تا دهم تولید انار جهان قرار دارند.


جلیلی  مقدم افزود: طبق آمارها سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۴۳ تن انار به ارزش ۵.۲۷ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شد. و قیمت جهانی هر کیلوگرم انار  ۹۰ سنت تا یک دلار است.


مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی یاد آور شد: محصول انار کیفی ایران به طور عمده به کشورهای ارمنستان، امارات عربی متحده، کره جنوبی، ژاپن و سوئیس صادر می‌شود. و طبق آمارها ۶.۵۴ میلیون تن انار در سطح بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی جهان کشت می شود.


 





خبرفارسی