صادرات شیرینی، شکلات و فرآورده‌های غلات 22درصد افزایش یافت

  • 1399/11/30
  • 607 بازدید

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: در ۱۰ ماهه امسال و با وجود شرایط تحریم و شیوع کرونا، صادرات محصولات شیرینی، شکلات و فرآورده‌های غلات نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ از نظر لحاظ وزنی۲۲ درصد افزایش یافت.

محمود بازاری مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اظهارکرد: صنعت شیرینی و شکلات یکی از صنایع با ارزش افزوده بالا است که در صورت تولید محصولات باکیفیت بالا و رقابت‌پذیر، بازاریابی دقیق و شناسایی ذائقه و سلایق بازارهای هدف صادراتی و استفاده از نام و نشان و برند مناسب می‌تواند جایگاه بهتری را در بازارهای جهانی پیدا کند.


 بازاری اذعان کرد: حجم صادرات صنعت شیرینی، شکلات و فرآورده‌های غلات تقریباً معادل ۳۰ درصد صادرات صنایع غذایی کشور است که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی محقق شده است.


 مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران در پایان از برگزاری نشست میز ملی توسعه صادرات شیرینی و شکلات کشور به صورت ویدئو کنفرانس توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، اصفهان، یزد و خراسان رضوی و با حضور نمایندگان گمرک ایران، سازمان امور مالیاتی و معاونت امور صنایع وزارت متبوع در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 

 





مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران