موفقیت شرکت ‌دانش بنیان در تولید شیرین کننده گیاهی

  • 1399/11/07
  • 665 بازدید

یک شرکت‌ دانش‌ بنیان با راه اندازی خط تولید شیرین ‌کننده‌های طبیعی از گیاه استویا در تلاش است تا این ماده گیاهی را جایگزین شیرین کننده‌ های مضر کند.

مصطفی صابر، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در این شرکت موفق به راه‌اندازی خط تولید استحصال شیرین‌کننده‌های گیاهی با ظرفیت ۱۰ تن در سال شدیم، اظهار کرد: امروزه از استویا در بسیاری از کشورها به عنوان شیرین‌کننده طبیعی استفاده می‌شود؛ چرا که این گیاه دارای پروتئین، فیبر، کربو هیدرات، فسفر، آهن، کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم، روی و ویتامین‌های A وC است.


وی با بیان اینکه این ماده می‌تواند جایگزین مناسبی برای شکر باشد،بیانکرد: شیرین‌کننده‌های استحصال شده از گیاه استویا در بسیاری از صنایع غذایی مانند تولید نوشابه‌های گازدار و بدون گاز، تولید شیرینی و شکلات و نیز در صنایع آردی جایگزین شکر شده‌اند.


 صابردر آخر یاد آور شد : این شیرین‌کننده برای بیماران دیابتی مفید می باشد و مطالعات نشان می‌دهد که شیرین کننده‌های طبیعی هیچ کالری یا کربوهیدراتی به رژیم غذایی اضافه نمی‌کنند. این شیرین‌کننده یکی از بهترین مواد طبیعی جایگزین شکر محسوب می‌شوند، چون ۲۰۰ برابر از شکر شیرین‌تر هستند. به همین علت به‌طور معمول برای بهتر کردن طعم داروها و انواع چای استفاده می‌شوند.




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران