رهایی از واردات با احیای مرغ آرین در کشور

  • 1399/10/25
  • 786 بازدید

سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: احیای مرغ آرین داخلی موجب رهایی کشور از وابستگی به واردات جوجه مرغ گوشتی می شود، ضمن اینکه از سالیان گذشته در شمال کشور پرورش یافته است.

محمدمهدی برومندی سخنگوی وزارت جهادکشاورزی اظهارکرد: درباره ادعای برخی مبنی بر اینکه مرغ آرین ضریب تبدیل مناسبی ندارد و با سایر نژادهای جوجه گوشتی در بازار  قابل رقابت نیست و پرورش مرغ آرین از سالیان گذشته در یکی از استان های شمالی کشور به اجرا درآمده و از گذشته پاسخگوی نیاز کشور است.


 برومندی با بیان اینکه بی توجهی به این لاین باعث افزایش وابستگی به خارج از کشور شده، تصریح کرد: این موضوع در سطح کلان کشور و وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گیری شده و اجرایی می شود.


این مقام مسئول ضمن تاکید براینکه استفاده از ظرفیت های داخلی می تواند میزان وابستگی کشور را به واردات مرغ آرین کاهش دهد، اضافه کرد: اکنون برای احیای مرغ آرین تلاش می شود از فناوری ها و روش های جدید بهره مند شویم که قابلیت اجرا دارد.


 سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: طبق برآوردهای وزارت جهاد کشاورزی مرغ آرین ۵۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند و برای سالهای آینده توسعه این نژاد داخلی در دستور کار است.


برومندی گفت: کشور برای رفع وابستگی به خارجی ها باید از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی مانند مرغ آرین استفاده کند.


 سال گذشته بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه شد.




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران