ثبات قیمت شیرینی و شکلات

  • 1399/10/04
  • 787 بازدید

جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات از افزایش قیمت مواد اولیه سخن به میان آورد و افزود: بر اساس آمار موجود فروش انواع شیرینی و شکلات نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات از کاهش روند تولید محصولات در واحدهای صنفی سخن به میان آورد و گفت: تاکنون نرخ شیرینی و شکلات نوسانی نداشته و واحدهای صنفی با وجود افزایش نرخ مواد اولیه تمایلی به بالا بردن قیمت محصولات خود ندارند، چرا که با افزایش نرخ محصولات تقاضای خرید آن کاهش می یابد.


دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات از افزایش قیمت مواد اولیه سخن به میان آورد و افزود: بر اساس آمار موجود فروش انواع شیرینی و شکلات نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش پیدا کرده است.


وی همچنین از افزایش نرخ روغن و شکر خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر نرخ مواد اولیه افزایش یافته در صورتی که قیمت محصول نهایی ثابت مانده است، ادامه این روند منجر به کاهش سود واحدهای تولیدی و صنفی خواهد شد.


به گفته وی، در صورت ثابت ماندن هزینه های تولید و مواد اولیه برای بازار شب عید با افزایش قیمت محصولات روبه رو نخواهیم شد.


صادرات شیرینی و شکلات 10 درصد افزایش یافت



دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات از افزایش تقاضا در بازارهای بین المللی خبر داد و تصریح کرد: انواع محصولات تولید شده در این صنعت به 66 کشور دنیا صادر می شود، لازم به ذکر است که در سال جاری بیش از 310 میلیون دلار از انواع این محصولات به بازارهای جهانی صادر شده اند.


این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا و حساسیت کشورها در واردات محصولات غذایی، افزایش روند صادرات ممکن نیست.


دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در پایان تصریح کرد: در حال حاضر محصولات مختلفی در این صنعت تولید شده و به کشورهای همسایه، استرالیا، اروپای شرقی، آمریکا و غیره صادر می شوند.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران