تقاضای خرید ماهی 15 درصد کاهش یافت

  • 1399/09/26
  • 766 بازدید

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی های تولیدکنندگان ماهیان سردآبی از کاهش نرخ قزل آلا سخن به میان آورد و گفت: قیمت ماهی سر مزرعه کاهش یافته، این در حالی است که نرخ قزل آلا در خرده فروشی ها افزایش یافته است.

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی های تولیدکنندگان ماهیان سردآبی از کاهش نرخ قزل آلا سخن به میان آورد و گفت: قیمت ماهی سر مزرعه کاهش یافته، این در حالی است که نرخ قزل آلا در خرده فروشی ها افزایش یافته است، ادامه این روند منجر به ضرر تولید کنندگان و افت سود آنها خواهد شد.


وی تصریح کرد: نرخ مصوب هر کیلو قزل آلا در خرده فروشی ها 37 تا 38 هزار تومان می باشد، در صورتی که هر کیلو قزل آلا در خرده فروشی ها، بیش از 46 هزار تومان می باشد. لازم به ذکر است که برخی از تولید کنندگان ماهی های خود را با قیمت 16 تا 17 هزار تومان فروخته اند. نظر به اینکه مصرف کننده در همان مقطع کمتر از 30 هزار تومان نخریده بود.


نبی زاده خاطر نشان کرد: در صورت تداوم روند کاهش نرخ سر مزرعه، واحدهای پرورش تعطیل خواهند شد.


وی از افزایش نرخ چند برابری ماهی در ایام پر تقاضا سخن به میان آورد و گفت: این افزایش قیمت، هیچ سودی برای تولید کننده و مصرف کننده نخواهد داشت.


این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: تنها راه حل جهت کنترول بازار ماهی عرضه مستقیم آن توسط تولید کننده می باشد. در صورتی دیگر شاهد گرانفروشی و افزایش قیمت در بازار نخواهیم بود که سازمان میادین غرفه هایی را در دسترس تولید کنندگان قرار دهد.


مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی همچنین افزود: در حال حاضر 10 تا 15 درصد تقاضا برای خرید قزل آلا کاهش یافته است، شایان ذکر است که ماهی کالای لوکس در سبد لوکس در سبد مصرفی محسوب می شود، اما خانواده ها ترجیح می دهند به جای یک کیلو ماهی، یک کیلو مرغ خریداری کنند تا برایشان به صرفه باشد.


نبی زاده در پایان یاد آور شد: نرخ هر کیلو قزل آلا  با وزن مناسب 800 تا 1000 کمتر از 46 تا 47 هزار تومان در مغازه نیست.


برای کسب اطلاع بیشتر از بروز ترین مطالب صنعت غذا و همگام شدن با پیشرفت این صنعت می توانید در بخش مقاله صنایع غذایی ما را دنبال کنید.




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران