نرخ مصوب لبنیات افزایش یافت

  • 1399/09/23
  • 828 بازدید

محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنفی فرآورده‌های نفتی از تولید 48 قلم لبنیات توسط شرکت های لبنی خبر داد و گفت: 10 قلم از تولیدات این شرکت ها توسط دولت تعیین نرخ خواهد شد.

محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنفی فرآورده‌های نفتی از تولید 48 قلم لبنیات توسط شرکت های لبنی خبر داد و گفت: 10 قلم از تولیدات این شرکت ها توسط دولت تعیین نرخ خواهد شد.


وی همچنین از تقاضای بیشتر محصولاتی که از جانب دولت تعیین نرخ می شوند سخن به میان آورد و گفت: 80 درصد از تولیدات شرکت های لبنی توسط دولت نرخ گذاری شده اند.


سخنگوی انجمن صنفی فرآورده‌های لبنی خاطر نشان کرد: این سازمان اجازه ی افزایش نرح محصولات را به شرکت های تولید کننده می دهد. گفتنی است که 38 قلم دیگر نیز در اختیار دولت می باشد.


قیمت مصوب لبنیات افزایش یافت



بنی طبا از علت دخالت دولت در نرخ محصولات لبنی خبر داد و افزود: دولت در ابتدای زنجیره تولید، نهاده های دامی را با قیمت تمام شده و ارز کم هزینه برای واردات، در اختیار گاو داران قرار می دهد.


این مقام مسئول همچنین از حمایت دولت سخن به میان آورد و افزود: دولت اقدام به اختصاص ارز ارزان و نهاده های دامی کرده و از آنجا که این حمایت از 15 سال گذشته در حال اجرا می باشد، در زنجیره تولید لبنیات حاصلی نداشته است.


سخنگوی انجمن صنفی فرآورده‌های لبنی از اختصاص 900 میلیون دلار (معادل 15 هزار میلیارد) جهت واردات نهاده های دامی با ارز دولتی به کشور خبر داد و بیان کرد: این هزینه ها نیز پاسخگوی دامدارها نبود و فقط 35 درصد از نیاز دامداران به نهاده های دامی را برطرف کرد، الباقی آن ها با نرخ آزاد تهیه شد.


وی در پایان از تامین 450 میلیارد ریال سرانه شیر دانش آموزان در مناطق محروم توسط دولت سخن به میان آورد و افزود: در سال گذشته این مقادیر برای تهیه شیر در هشت استان محروم اختصاص داده شد، اگرچه دولت در تامین این مبالغ ناتوان بود.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران