ورود مرکبات گلستان به بازار مصرف

  • 1399/09/08
  • 632 بازدید

نوید رضا فرهانی معاون مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: برداشت مرکبات از سطح پنج هزار و 705 هکتار باغات ب

نوید رضا فرهانی معاون مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان از آغاز برداشت مرکبات در باغ‌های بارور استان گلستان خبر داد و گفت: این برداشت با میوه نارنگی آغاز می‌شود.


 معاون مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان در این پیوند تصریح کرد: از سطح 6 هزار و 210 هکتار باغ مرکبات استان حدود پنج هزار و 705هکتار آن بارور شده‌اند و برداشت 120 هزار تن محصول از آن‌ها تخمین زده شد.


نوید رضا فرهانی خاطر نشان کرد: بیشترین سطح زیر کشت مرکبات گلستان به باغ پرتقال با سطح پنج هزار و 650 هکتار اختصاص دارد که پنج هزار و 200 هکتار آن بارده است و حداقل 100 هزار تن پرتقال در سال 99 برداشت خواهد شد.


وی سطح باغات نارنگی در گلستان را هم 500 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این سطح 450 هکتار بارده است و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده دست کم 10 هزار تن محصول برداشت می‌شود.


"استان گلستان هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا را در خود جای داده است"



وی سطح زیر کشت سایر مرکبات گلستان را 60 هکتار با 50 هکتار بارده و پیش بینی 10 هزار تن محصول اعلام کرد.


فرهانی از 30 درصد مصرف داخلی مرکبات تولیدی گلستان خبر داد و گفت: امسال 120 هزار تن مرکبات در استان گلستان تولید شده و بجز مصرف داخلی، بقیه محصولات به سایر استان‌ها و حتی کشورهای خریدار صادر می‌شود.


در استان گلستان بیش از 35 هزار هکتار باغ آلو، شلیل، هلو، زیتون، انار، پرتقال، نارنگی، نارنج و دیگر میوه ها وجود دارد و زیتون بیشترین سطح کشت را در این استان دارد.


 




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران