صادرات 35 میلیون دلار تولیدات کشاورزی در استان سمنان

  • 1399/09/05
  • 605 بازدید

خدابخش عرب معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال صادرات ۳۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان هدف‌گذاری شد.

خدابخش عرب روز چهارشنبه با بیان رونق صادرات محصولات کشاورزی سمنان در هفت سال گذشته به رسانه‌ها خاطر نشان کرد: تسهیلات ویژه صادرات پیش بینی شده جهت حفظ و تقویت این روند رو به رشد، در اختیار صادرکنندگان محصولات بخش کشاورزی در استان سمنان قرار خواهد گرفت.


وی با توجه به اینکه هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات ویژه صادرات محصولات کشاورزی در استان سمنان وجود ندارد، افزود: تسهیلات ویژه با نرخ سود 14/5 درصد به متقاضیان این بخش پرداخت خواهد شد.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پرداخت تسهیلات ویژه صادرات محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: این پرداخت با مشارکت و همراهی بانک‌های کشاورزی و توسعه صادرات استان سمنان و بر اساس ضوابط و شرایط نظام بانکی انجام می‌شود.


عرب از صادرات 30 نوع محصول کشاورزی استان سمنان به ارزش حدود 30 میلیون دلار به دیگر کشورها در سال 98 خبر داد و افزود: امیدواریم با پرداخت تسهیلات ویژه و رفع سایر موانع پیش روی صادرکنندگان محصولات کشاورزی در استان، هدف امسال محقق شود.


وی در پایان تصریح کرد: پسته، انگور، خربزه، کرک و موی بزی، از اصلی ترین محصولات کشاورزی صادر شده از مبدأ استان سمنان بوده‌اند.


بالغ بر 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغاتی با حدود 45 هزار بهره‌بردار در استان سمنان وجود دارد.


 




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران