صادرات هشت هزار تن خرمای ایرانشهر به خارج از کشور

  • 1399/07/28
  • 858 بازدید

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: نخلکاران این شهرستان امسال هشت هزار تن خرما به کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان، افغانستان، ترکیه و کشورهای اروپایی صادر کردند.


مجید فیاضی اظهارداشت: سه رقم از ۵۰ رقم خرمای شهرستان ایرانشهر شامل مضافتی، ربی و زاهدی به خارج از کشور صادر میشود.


وی با بیان اینکه ایرانشهر با بیش ‌از پنج هزار و ١۵٠ هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان است افزود: از این سطح حدود چهار هزار هکتار بارور و بقیه غیربارور است.


مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه بیش ‌از ۵٠ رقم خرما در این منطقه تولید می‌شود، بیان کرد: ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.


وی تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مواد غذایی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای این شهرستان  توسط واسطه‌ها خریداری و به نام شهرستان‌های دیگر بسته بندی و عرضه شود.


فیاضی اظهارداشت: ایرانشهر دارای هفت سرد خانه با ظرفیت بیش ‌از ١۵ هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر عرضه می‌شود.


وی گفت: هم‌اینک بیش‌از ١٠ هزار نفر در این شهرستان مشغول برداشت محصول و بسته بندی خرما هستند که با راه‌اندازی صنایع فرآوری و بسته‌ بندی می‌توان علاوه‌بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار، رونق اقتصادی در منطقه را شاهد باشیم.


مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر اظهارداشت: ٨٠ درصد خرمای این شهرستان از نوع ربی و مضافتی است.


وی با بیان اینکه متوسط برداشت خرما ۶.۵ تن در هکتار است پیش ‌بینی کرد؛ تا پایان فصل برداشت بیش‌از ٢۵ هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.


 



 




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران