کاشت سبزیجات فراسودمند "میکروگرین‌ ها" در پردیس

  • 1399/06/19
  • 637 بازدید

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: سبزیجات فراسودمند "میکرو گرین" کاملا ارگانیک بوده و به روش هیدروپونیک در محیط کنترل شده بدون استفاده از کود، آفت کش و سموم شیمیایی کشت شده و نیاز به شست و شو ندارند.

محمد قریشی گفت: کیل، آمارانت، آروگولا، چغندر، تره فرنگی، نخود، شلغم، ریحان، تربچه، خرفه، بروکلی و آفتاب گردان از گیاهان و سبزیجات میکروگرین است که در پردیس کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: گلخانه کاشت گیاهان فراسودمند"میکروگرین" در منطقه خسروآباد جاجرود با هدف تغذیه سلامت و حفظ محیط زیست و برای مقابله با بیماریهایی نظیر سرطان و آلزایمر اجرایی شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی با اشاره به فواید تولید سبزیجات فراسودمند میکرو گرین ها، اظهارداشت: سبزیجات فراسودمند به عنوان تقویت کننده طعم غذا مورد استفاده قرار می گیرد که تا ۴۰ برابر گیاهان عادی ویتامین و مواد معدنی در خود دارند.

قریشی گفت: شیوه های جدیدی در کشت سبزیجات به وجود آمده تا نیازهای روزمره بشر با توجه به اقلیم منطقه و شرایط خاص قرارگیری درپارک های چهارگانه ملی و شرایط خاص محیط زیستی شهرستان و با الزام در گسترش صنعت کشاورزی تامین شود.

به گزارش ایرنا، عصاره هر نوع سبزی در ریزسبزی ها جمع شده و چندین برابر سبزی ها مواد مغذی و ویتامین دارند، ریزسبزی ها به سهولت در خانه و آشپزخانه قابل کاشت و پرورش هستند نیاز به مهارت خاصی ندارد و به سرعت رشد می کنند به نحوی که ظرف یک هفته تا ۱۰ روز قابل برداشت هستند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.



خبرگزاری ایرنا